Powered By Blogger

Tuesday 1 November 2011

kenangan yang tidak dapat dilupakan

22hb Mei 2011

Mundar-mandir kegelisahan, aduuhh..lambat lagi ke?nape la lambat sangat ni, janji kul 10.00 pagi. Ni dah nak pukul 1.00 tgh hari dah. Perut pulak dah berbunyi2 dah ni..huhu.. Emm dah masuk zohor dah..baik sembahyang dulu laa..

Nik Norizati Bt Md Nawi..dup-dap2 rasa jantung ni..x pe sempat lagi nak berdoa ni.."ok awak guna alat ni doktor takut awak kene attack asma nanti"kata nurse tu.. Sedut la aku lepas tuh..ooo..macam2 dugaan aku semenjak pregnant ni. First air keluar tapi jalan x bukak2. 1 minggu duk kat hospital emm macam2 doktor buat.

"Ok nik Izati awak boleh tukar baju ye...pakai baju bedah ye" kata nurse. Alahai malunya..ni time melawat kene pakai baju ni..seksanya dah la kat belakang tu just ikat je n kita dah x pakai "ooo" dah.huhu malu lah nurse.."x pe2" kata nurse, nanti saya cover awak..tapi nak cover macam mana ni..alahai malunya..

Dah tiba masanya aku ditolak oleh nurse2 yang jaga dalam bilik bedah..seram sejuk dibuatnya..takuttt..Ya Allah selamatkanlah aku n baby ku ini..

Bila sampai kat bilik bedah tu..macam2 perasaan ada, takut, seram n yang paling penting sejukk..
Awak tunggu sini ye dalam 15 minit, sorry ye tadi ada emagency ada akak yang nak lahirkan baby kembar, baby dia berebut nak keluar dulu tu yang terpaksa buat dia dulu..kata nurse.

Tunggu punya tunggu hampir 30 minit aku dibawa  masuk ke bilik bedah..huhu lambatnya.macam2 perasaan ada time tuh. "Sory ye saya ada emagency",kata doktor.

Dalam bilik bedah. Macam2 bunyi yang ada kat dalam bilik ni. Bunyi radio, bunyi nurse n doktor berborak, bunyi alatan bedah..eee seramnya... Badan ni dah tahap gaban dah kesejukan ni..perut n badan dah bergoyang2 dibuat doktor.. "Saya dah nampak dah, nape kepala dia kat bawah sangat ni. Ok 1,2,3 dah keluar dah, comelnya baby ni, aik dah pandai hisap jari dah, lapar ye"kata doktor.

Puan Nik bagun, ni tengok baby awak ni, kata nurse..ala comelnya baby mama,baby girl mata macam papa la, kata ku sambil air mata membasahi pipi tanda gembira..

Apabila melihatnya buat pertama kali kesakitan yang aku alami sepanjang mengandung dan kelahirannya hilang dengan sendirinya. Apa yang penting aku dapat melahirkan baby yang comel seberat 3.0kg yang dinamakan oleh papanya NIK IANA NADHIRAH BT MOHD FADLIY.




"Mama Sayang Kamu"

No comments:

Post a Comment